OUR
STORIES

הסופלה שנשרף ופקח את עיניי

היום שבו הבנתי שאפייה היא אומנות ולא דיוק היה כשראיתי את הסצנה בה מנדי מור שרפה את הסופלה, זה שהיא עושה כבר שנים, כשהייתה במקום שלא תאם את מי שהיא בסרט "Because I said so"  ועיניי נצצו כאילו הבנתי את התורה כולה.

מאז אני אופה חובבת שאוהבת לנסות ולהתנסות במגוון סוגי מאפים, עוגות, עוגיות ומשתדלת לחלוק את היצירות שלי עם הסביבה. לפעמים זה פשוט טעים מדי!

אני זוכרת בילדות שניסיתי לאפות, אמא שלי הייתה מגרשת אותי מהמטבח לא לפני ערמת הכלים המטורפת שייצרתי עבורה וכמובן הריח השרוף שהתפשט בבית. הייתה בי תחושת כשלון קלה אך הנחתי לה ופניתי לכיוונים חדשים.

אחרי מספר שנים החלטתי לנסות את מזלי שוב והפעם באתי בגישה אחרת, יותר מסודרת, ממוקדת ועם רצון עז לצלוח את המשימה. אתם רק יכולים לדמיין שאם המאמר הזה מתעסק באפייה אז השגתי את המטרה ומשם נפתח עולם חדש עבורי.

תהליך האפייה בשבילי הוא יצירה בפני עצמה – אני בוחרת את המאפה הנחשק ומתחילה להשוות בין מתכונים שונים עד למציאת המינון המושלם בעיניי. זה כולל התייעצות עם הקרובים אליי לגבי העדפות, חשקים ומזג האוויר לפעמים.

משם עוברת למרכיבים ומוודה שיש לי הכל בהישג יד, ואם לא – מהר לסופר! כי לנסות לאפות עוגה בלי קמח או סודה לשתייה כנראה יחזיר אותי לנקודת התחלה. אל תשאלו איך אני יודעת.

משטח העבודה חייב להיות נקי ומסודר, אחרת אני נכנסת לכאוס אחד גדול ולפעמים זה ממש פוגע בתוצאה הסופית. אז משטח נקי ויאללה לעבודה. מערבבת חומרים יבשים, מקציפה ביצים עם שמנת וסוכר, לשה והידיים מתעייפות עד שמניחה להתפחה, מדי פעם בודקת שוב במתכון שאני בכיוון הנכון.

תוך כדי עשייה, אני מפשפשת בארון או במקרר וחושבת איך בצורה יצירתית ואלגנטית אני יכולה להוסיף את הטאצ' האישי שלי למתכון. תתפלאו, בדרך כלל הדברים הכי ביזריים שאני חושבת עליהם, יוצאים הכי טוב!

מחממת את התנור מראש, מכניסה את התבנית ומחכה. זה השלב הקריטי! לפעמים שאני ממש חסרת סבלנות, אני פותחת קלות את דלת התנור – נהנית מהריח המשגע ומהדף אדים משוגע, לאחת עם משקפיים זה לא תמיד בה בטוב. אבל אז אני נזכרת שכל דבר בעיתו ולתנור יש את הזמן שלו.

רגע השיא שלי הוא הגלינג שמסמל את הסוף, הקינוח מוכן ואני רצה מחויכת לראות את התוצר הסופי שלי ולהכין את הקיבה של כולם. בתאבון 😊

נ.ב. לפני כמה שנים, הבנתי שאני לא במקום הנכון עבורי והתחלתי לחקור את העולם. אשת מכירות שתמיד נמשכה לעולם הפסיכולוגיה, השתמשה במילים באופן קבוע אך מעולם לא חשבה על התחום. ממש במקרה, נחשפתי לעולם הפרסום והשיווק, והחלטתי לבדוק אותו ואותי.

מאז, אני יוצרת, חושבת ובעיקר כותבת (ועדיין, מדי פעם דברים נשרפים לי), על כל נושא שאפשר ללמוד ולנסות בו דברים חדשים עם תוספת של הטאצ' האישי שלי.

כתבות שעשויות לעניין אותך